
Årets entreprenør er en person eller nettbutikk som har vist entreprenørskap gjennom å ha satset det lille ekstra, og som gjennom ny teknologi og innovasjon har bidratt til å transformere bedriftens forretningsprosesser.
Vinneren av årets entreprenør i 2016 ble: MIINTO.no.
– Vinneren av Året Entreprenør har vist at en kontinuerlig satsing på innovasjon og utvikling har betalt seg. Selskapet har opplevd en sterk omsetningsvekst – noe som nettopp har kommet gjennom å ha fokus på å tilrettelegge for og innovere etter kundenes behov.
Målet med Årets Entreprenør er å finne frem til den personen i en nettbutikk eller en nettbutikk som har:
- Satset og vist entreprenørånd.
- Tatt risiko for å skape ny vekst.
- Tatt i bruk ny teknologi / tjeneste / produkt i en tidlig fase, som har bidratt til vekst i selskapet.
- Gjennom ny satsing har transformert sine forretningsprosesser innenfor moderne handel.
For å bli kåret til Årets entreprenør må man ha vist entreprenørånd, og evne til å tenke nytt og innovativt innenfor moderne handel / ehandel. Satsingen skal enten ha bidratt til å skape endringer og nye resultater i bedriften, eller at bedriften har utviklet et nytt produkt eller tjeneste som er med på å transformere bransjen. Alle har muligheten for å sende inn og nominere forslag. Alle forslag må begrunnes. Deretter vil en jury bestemme ut i fra forslagene og begrunnelsene som er gitt.
Frist for å nominere kandidater er 17. mars.
Magne Uppman, Administrerende direktør i Venture Capital-selskapet SNÖ.
Lauga Oskarsdottir, Daglig leder i StartupLab og en av gründerne bak bloggnettverket United Influencers.
Tore Andre Godsaker, Sjef for global forretningsutvikling i NHST Media Group.
Carine Zeier, Zeier & Co.
Sïmon Saneback, Partner i investeringsselskapet Wellstreet.
Jake Petersen, Adm.dir. og Partner i miinto.no.
Jan Skøien, Partner i DHT Corporate Services AS.
Sigurd J. Vik, Leder og grunnlegger av Adaptable AS.
Karl Philip Lund, Partner og rådgiver i Inevo AS.