Her er de 8 selskapene som ble nominert og som kan vinne Årets logistikkopplevelse 2017. Årets logistikkopplevelse skal gå til et selskap som skaper den beste logistikkopplevelsen for sine kunder.
Juryen har nå gjennomført prøvekjøp hos alle de nominerte bedriftene og gjort seg ferdig med første juryeringsrunde. Nå gjenstår det for juryen å vurdere hvordan leveranse, emballasje og returmuligheter er, før årets vinner er kåret.
For å finne Årets Logistikkopplevelse kreves det mye og det er mange elementer å ta hensyn til. Juryen har rangert følgende elementer i en skala fra 1-6:
- Informasjon før, under og etter
- Leveringsalternativer og fleksibilitet
- Pris på hjemlevering
- Dekningsområde
- Konkurransemessige fortrinn
- Innovasjon
- Returhåndtering
- Emballasje
Store svingninger og forbedringspotensialer!
I år er det store svingninger i resultatene i den første innledende runden. De 8 nominasjonene skiller seg ut både positivt og negativt i de ulike kriteriene som er satt. Juryen mener at de fleste av aktørene har mye å gå på når det kommer til informasjon om levering og retur da mange av vilkårene er enten for dårlig forklart, eller rett og slett for vanskelig å finne på nettsiden.
– Vi ser frem til å få gjort de siste undersøkelsene rundt emballasje og returhåndteringen, men vi ser allerede nå en liten tetgruppe som skiller seg ut fra resten, sier Juryleder Steffen Larvoll, Markedssjef i LIS.
Årets jury består av:
- Arne Andersson, rådgiver og talsperson for digital handel hos Postnord.
- Thor S. Molle, Logistikkdirektør i Brandsdal Group.
- Ali Zeybek, Salgssjef i Consafe Logistics.
- André Swensen, Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS.
- Henning Backe, Country Manager i Consignor AS.
- Steffen Larvoll, Markedssjef i LIS (Juryleder).
Prisen for Årets Logistikkopplevelse deles ut for tredje gang 27. april under konferansen The Future of Business. Konferansen skal bidra til å hjelpe bedrifter og ledere til å forstå de store transformasjonene og de teknologiske endringene innenfor moderne handel, og hvordan man skal kunne lykkes med å drive effektiv business i fremtiden.
Logistikk er en av de viktigste konkurransefaktorene i fremtiden og vil bli helt forretningskritisk og en avgjørende faktor for å kunne gi kundene en god kjøpsopplevelse.
I 2016 vant Expert.no:
I 2015 ble vinneren Komplett.no: