Årets entreprenør

Årets entreprenør er en person eller nettbutikk som har vist entreprenørskap gjennom å ha satset det lille ekstra, og som gjennom ny teknologi og innovasjon har bidratt til å transformere bedriftens forretningsprosesser.

Vinneren av årets entreprenør i 2016 ble: MIINTO.no​

– Vinneren av Året Entreprenør har vist at en kontinuerlig satsing på innovasjon og utvikling har betalt seg. Selskapet har opplevd en sterk omsetningsvekst – noe som nettopp har kommet gjennom å ha fokus på å tilrettelegge for og innovere etter kundenes behov.​

Mål: Finne frem til den personen i en nettbutikk eller en nettbutikk som har:

  • Satset og vist entreprenørånd
  • Som har tatt risiko for å skape ny vekst
  • Som har tatt i bruk ny teknologi / tjeneste / produkt i en tidlig fase, som har bidratt til vekst i selskapet.
  • Gjennom ny satsing har transformert sine forretningsprosesser innenfor moderne handel.

Hva vektlegges: For å bli kåret til Årets entreprenør må man ha vist entreprenørånd, og evne til å tenke nytt og innovativt innenfor moderne handel / ehandel. Satsingen skal enten ha bidratt til å skape endringer og nye resultater i bedriften, eller at bedriften har utviklet et nytt produkt eller tjeneste som er med på å transformere bransjen.

Hvordan: Alle har muligheten for å sende inn og nominere forslag. Alle forslag må begrunnes. Deretter vil en jury bestemme ut i fra forslagene og begrunnelsene som er gitt.​

​Årets fagjury består av:​

Magne Uppman, Administrerende direktør i Venture Capital-selskapet SNÖ Ventures. Magne har hatt ledende digitale markedsstillinger i FINN.no og Schibsted.

Lauga Oskarsdottir, Daglig leder i StartupLab og en av gründerne bak bloggnettverket United Influencers.

Sigurd J. Vik, Leder og grunnlegger av Adaptable AS, et selskap som sammen med investorer går aktivt inn i oppstartsbedrifter for å skape vekst gjennom innovasjon og endring.​

Karl Philip Lund, En av Norges fremste eksperter på e-handel og markedsføring. Han har jobbet med e-handel og digital markedsføring i firmaer som Amazon.com, Norwegian, Enklere Liv, Apotek1, Netthandelen og Blivakker.​

Carine Zeier, seriegründer med 15 års erfaring innen digital transformasjon.

Tore Andre Godsaker, Sjef for global forretningsutvikling i NHST Media Group. Mastergrad i innovasjon og ledelse fra Handelshøyskolen BI, og har bygget en opp en rekke store nettsatsninger i Norge.​

Jan Skøien, Partner i DHT Corporate Services AS, og har etablert seg som et ledende norsk rådgivningsmiljø med fokus på M&A – transaksjonsrådgivning, verdivurderinger og virksomhetsutvikling. Selskapet har 15 aktive partnere med tverrfaglig og variert bakgrunn nasjonalt og internasjonalt. Jan har over 25 års ledererfaring fra IT- og venturevirksomhet.​

Jake Petersen, Adm.dir. og Partner i miinto.no og leder et team med dyktige individer. Han har ila. kort tid bygget opp miinto.no til en vellykket online motebusiness, som er respektert og beundret av designere, butikker og motebevisste mennesker i hele Norge. Jake har lang erfaring innen salg og markedsføring og har bakgrunn innen servicesektoren i hele Skandinavia.​

Sïmon Saneback, Partner i investeringsselskapet Wellstreet. Investeringene inkluderer en kombinasjon av penger, kompetanse og nettverk som bidrar til å skape vellykkede bedrifter. Wellstreet retter seg mot bedrifter som har en klar bane til lønnsomhet og som er forbrukersentrerte, onlinebaserte eller infrastrukturselskaper som støtter den digitale verdikjeden. Wellstreet nåværende portefølje omfatter 20 selskaper, hvorav de fleste er skandinavisk.​


  • Kontaktinformasjon til nominerte

  • Din kontaktinformasjon

  • Begrunn din nominasjon