Årets logistikkopplevelse

De aller fleste forbinder netthandel med gode nettsider, lave priser, stort sortiment og aggressiv markedsføring. Et viktig område som ofte blir glemt, er den gode logistikkopplevelsen. Stopper logistikken opp, er dette helt avgjørende for om kundene og bedriftene handler hos nettopp din butikk i fremtiden.eHandelsforum og Virke eHandel satte fokus på dette gjennom etableringen av prisen «Årets logistikkopplevelse i 2015. Første vinner var Komplett.no. I 2016 gikk prisen til Expert.no.

De nominerte ble:

Mål: Finne frem til den nettbutikken som skaper en best mulig logistikkopplevelse til glede for både kunder og nettbutikk.

Juryen har rangert følgende elementer i en skala fra 1-6:

  • Informasjon før, under og etter
  • Leveringsalternativer og fleksibilitet
  • Pris på hjemlevering
  • Dekningsområde
  • Konkurransemessige fortrinn
  • Innovasjon
  • Returhåndtering
  • Emballasje

Hvordan: Det hele begynner med en nomeringsprosess der alle kan nominere sine favoritter. Deretter overtar en fagjury som gjennom research og diverse testkjøp finner frem til en verdig vinner.​

​Årets fagjury består av:

Ali Zeybek, Salgssjef i Consafe Logistics, en av Europas ledende leverandører av Supply Chain IT. De designer, utvikler og implementerer løsninger for produksjon, lager, transport, levering og butikk.

Steffen Larvoll, Markeds- og IT-sjef i Lager & Industrisystemer AS​

Thor S. Molle, Logistikkdirektør i Netthandelen Holding. De eier blant annet Netthandelen.no og Blivakker.no.​

Henning Backe, Country Manager i Consignor AS​

Arne Andersson, rådgiver og talsperson på digital handel for Postnord, og er et ikon i den svenske e-handelsbransjen.​

André Swensen, Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS.