Årets innovasjon

Årets Innovasjon går til en bedrift som har utviklet et produkt, tjeneste eller ny forretningsmodell som har bidratt til å effektivisere moderne handel.

Mål: Finne frem til det selskapet som har:

  • Utviklet en ny teknologi eller tjeneste som har bidratt til nyskapning og vekst
  • Disruptet forretningsmodeller i bransjen og utfordret måte å gjøre business / moderne handel på
  • Som har forenklet, effektivisert og som har satt bruker- / kundeopplevelsen i fokus
  • Bidratt til å endre forretningsmodellene i bransjen

Hva vektlegges: For å bli kåret til Årets Innovasjon er nyskapning, ny teknologi og nye forretningsmodeller satt i fokus. Årets Innovasjon går til en bedrift som har gjort noe innovativt innenfor moderne handel / ehandel. Satsingen skal ha utviklet et nytt produkt / tjeneste eller forretningsmodell som har bidratt til å endre måter / transformere tjenester, bedrifter eller bransjer på.

Hvordan: Alle har muligheten for å sende inn og nominere forslag. Alle forslag må begrunnes. Deretter vil en jury bestemme ut i fra alle forslagene om hvem som går videre til andre juryeringsrunde. Juryen vil så bestemme hvem som skiller seg ut, og som blir årets vinner. Prisen vil bli delt ut under konferansen The Future Of Business 2017.​

​Årets fagjury består av:​​

Magne Uppman, Administrerende direktør i Venture Capital-selskapet SNÖ Ventures. Magne har hatt ledende digitale markedsstillinger i FINN.no og Schibsted.

Lauga Oskarsdottir, Daglig leder i StartupLab og en av gründerne bak bloggnettverket United Influencers.

Sigurd J. Vik, Leder og grunnlegger av Adaptable AS, et selskap som sammen med investorer går aktivt inn i oppstartsbedrifter for å skape vekst gjennom innovasjon og endring.​

Karl Philip Lund, En av Norges fremste eksperter på e-handel og markedsføring. Han har jobbet med e-handel og digital markedsføring i firmaer som Amazon.com, Norwegian, Enklere Liv, Apotek1, Netthandelen og Blivakker.​

Carine Zeier, seriegründer med 15 års erfaring innen digital transformasjon.

Tore Andre Godaker, Sjef for global forretningsutvikling i NHST Media Group. Mastergrad i innovasjon og ledelse fra Handelshøyskolen BI, og har bygget en opp en rekke store nettsatsninger i Norge.​

Jan Skøien, Partner i DHT Corporate Services AS, og har etablert seg som et ledende norsk rådgivningsmiljø med fokus på M&A – transaksjonsrådgivning, verdivurderinger og virksomhetsutvikling. Selskapet har 15 aktive partnere med tverrfaglig og variert bakgrunn nasjonalt og internasjonalt. Jan har over 25 års ledererfaring fra IT- og venturevirksomhet.​

Jake Petersen, Adm.dir. og Partner i miinto.no og leder et team med dyktige individer. Han har ila. kort tid bygget opp miinto.no til en vellykket online motebusiness, som er respektert og beundret av designere, butikker og motebevisste mennesker i hele Norge. Jake har lang erfaring innen salg og markedsføring og har bakgrunn innen servicesektoren i hele Skandinavia.​

Sïmon Saneback, Partner i investeringsselskapet Wellstreet. Investeringene inkluderer en kombinasjon av penger, kompetanse og nettverk som bidrar til å skape vellykkede bedrifter. Wellstreet retter seg mot bedrifter som har en klar bane til lønnsomhet og som er forbrukersentrerte, onlinebaserte eller infrastrukturselskaper som støtter den digitale verdikjeden. Wellstreet nåværende portefølje omfatter 20 selskaper, hvorav de fleste er skandinavisk.​

Fredrik Green er daglig leder i 24Nettbutikk, en komplett e-handelsløsning. Fredrik leder selskapets satsing i markedet her i Norge og internasjonalt. Fredrik har tidligere vært Country Manager i Klarna Norge.