The Future of Business 2016

Hans Petter Nygård Hansen
Hans-Petter Nygård-Hansen
Kommunikasjonsrådgiver og foredragsholder

Hans-Petter er kommunikasjonsrådgiver, foredragsholder og gründer av kommunikasjonsbyrået KommFrem. Han jobber daglig med å hjelpe bedrifter og ledere med å forstå betydningen og effekten digitaliseringen har på det å drive moderne handel og kommunikasjon i fremtiden.

Kjell A. Nordstöm
Kjell A. Nordström
Professor, forfatter og internasjonal Keynote Speaker

Kjell rangeres blant de ti beste ”Management thinkers” i hele verden. Han har skrevet bøker som har gått inn på topplisten over tidenes viktigste. Kjell er professor på Handelshøyskolen i Stockholm, men har troen på GUD: Globalisering, urbanisering & digitalisering.

Kjell A. Nordstöm
Anna Borg
Nordisk sjef, Klarna.

Hvor er Klarna i fremtiden og hva er viktigst for netthandel? Anna Borg, Nordisk sjef for Klarna forteller om fremtidens forbruker og hva nettbutikker trenger for å lykkes i fremtiden. Raskt, enkelt, og sikkert er tre viktige faktorer i Klarnas produktutviikling og Anna vil gå gjennom Klarnas produktvisjon og titte nærmere på trender i det norske markedet.

Kjell A. Nordstöm
Jaan Ivar Semlitsch
Konsernsjef i Elkjøp Nordic AS

Vi fikk et innblikk av innovasjon og vekst i Nordens største elektronikk-kjede. Jaan Ivar gikk også gjennom fremtidens utfordringer og konkurransebilde, og hvordan man kunne sikre seg fremtidig vekst.

Kjell A. Nordstöm
Jan Grønbech
Daglig leder i Google Norge

Hvordan skal vi møte utfordringer norsk næringsliv / retailere / moderne handel står overfor i tiden fremover. Hvordan vil teknologi, internasjonal konkurranse og brukernes forventninger tvinge frem nye krav til fremtidig organisering og ledelse? Er dagens norske bedrifter og ledere rustet for å møte og agere på de disrupsjoner og utfordringer nye forretningsmodeller stiller til næringslivet i dag.

Kjell A. Nordstöm
Rune Paulseth
Daglig leder i Facebook Norge

Rune snakket om fremtidens business og ga oss innsikt i hvordan Facebook kommer til å jobbe i fremtiden.

Kjell A. Nordstöm
Johan Hallgårde
Kommunikasjonsrådgiver og foredragsholder

I gamle dager kjente landhandleren sine kunder og var på fornavn med alle. Dette var mulig fordi kundegrunnlaget var begrenset, både i forhold til antall og sted. På denne tiden følte kundene seg veldig godt ivaretatt og de var lojale mot landhandleren. I dagens digitale virkelighet er det et mål for større kjeder å gjenskape den personlige handleopplevelsen som gir lojale kunder. Hvordan skal vi forholde oss til de økte kravene og samtidig opprettholde og helst øke lønnsomheten? Er alle de nye kravene virkelig nye og hva bør du gjøre for å utvikle din bedrift?

Kjell A. Nordstöm
Carl-Otto Karlengen
Markedssjef E-handel i ASKO Norge AS

Hvordan få fysisk butikk og netthandel å spille på samme lag? For å realisere en riktig omnikanalstrategi må friksjonen mellom de ulike kanalene fjernes. Butikkene må se netthandelen som en mulighet til en økt total kundeopplevelse og dermed økt salg. Å skape dette samspillet er utfordringen som er nøkkelen til å lykkes med sin omnikanalstrategi.

Kjell A. Nordstöm
Torkell Johannessen
Leder for E-handel i VITA / Cosmetic Group

VITA er den største kosmetikk forhandler i Norge med 210 butikker. Torkel har bidratt til at e-handelsinntekter har økt med mer enn 1000% og at VITA har kommet inn på det svenske markedet gjennom oppkjøpet Grand Parfymeri. VITA sitt lojalitetsprogram har også økt til over 600.000 medlemmer, og omfatter ca. 30% av norske kvinner i alderen 14-80.

Kjell A. Nordstöm
Eirik V. Johnsen
Partner og medgründer i KOBRA

KOBRA er Norges ledende fagmiljø på kundeopplevelse og forretningsdesign. Eirik har arbeidet med kundeorientering og digital transformasjon i forskjellige former siden slutten på 80-tallet.

Kjell A. Nordstöm
Espen Bergh
Forretningsutvikler i Inmeta

Espen har jobbet med e-handel og online marketing for firmaer som Apple, Skandiabanken, XXL, Stadium, Vinmonopolet, Egmont, LEGO, Lekenett, Thon Hotels og Telenor. Nå jobber han blant annet med større kjeder som Brødrene Dahl og Malorama.

Kjell A. Nordstöm
Steffen Larvoll
Markedssjef i Lager & Industrisystemer

Når kunden forventer frihet og valgmulighet i alle ledd av kjøpsopplevelsen blir ditt viktigste konkurransefortrinn å holde kostnadene knyttet til varehåndteringen lavest mulig. Steffen leder selskapets B2B-markedsføring samt IT-drift, hvor han jobber med en gruppe på fire profesjonelle markedsførings- og IT-folk.

Kjell A. Nordstöm
Erik Kulterud
Partner Manager i Klarna Norge

Erik tok på denne konferansen på seg kritiske briller, og inntok moderatorstolen for å bli bedre kjent med Klarna og lære mer om deres utvikling. Vi finner ut mer om hvordan Europas største betalingsleverandør jobber med nettbutikkenes lønnsomhet og hvordan Klarna setter forbrukeren i fokus. Velkommen til engasjerende diskusjon og innsiktsfull dialog.

Kjell A. Nordstöm
Mogens Møller
CRO-spesialist og CEO i Sleeknote

Salg og konverteringsrate i en nettbutikk dreier seg stadig mer om bare god brukervennlighet. De fleste nettbutikker har i dag eller bør ha god oversikt over hva som er god brukervennlighet – både på desktop og på mobil. Der hvor de fleste e-handelsbutikkene feiler i dag er hvordan de motiverer deres besøkende til å foreta et kjøp i deres e-handelsbutikk.

Kjell A. Nordstöm
André Morys
Daglig leder i verdens største CRO-byrå, Web Arts AG

Amazon, eBay, Zalando og Alibaba tar og er rigget for å ta stadig økte andeler av verdens handel. Hva er det de gjør for å skape kontinuerlig vekst? Svaret fikk vi på The Future of Business 2016.

Kjell A. Nordstöm
Cate Trotter
Gründer og Head of Trends, Insider Trends

Cate snakket om de viktigste trendene og transformasjonene som ligger foran alle aktører og leverandører innen retail og varehandel.

Kjell A. Nordstöm
Sïmon Saneback
Prisvinnende gründer innen E-Commerce

Sïmon sitter i styret i svært mange startups innen e-handel, og besitter på en rik kunnskap innen e-handel. Han snakket på The Future of Business om fremtidens e-handel og hva vi kan forvente fremover.

Kjell A. Nordstöm
Børge Østnes
Distriktssjef i Lager & Industrisystemer AS

Raske leveranser ut til kundene et et krav og et viktig fokus for alle netthandlere, men hvordan kan du få like god kontroll internt på ditt eget lager. Børge gikk igjennom hvordan man effektiviserer lagerareal, og hvordan man kan få bedre kontroll på lagerstyring og innredning.

Kjell A. Nordstöm
Ørjan Espeseth Clausen
Daglig leder i Northern Beat

Vi ser det over alt, innenfor alle bransjer og innenfor alle tjenester, men ser vi på det som muligheter eller ser vi det som trusler? Ørjan Clausen snakket om mulighetsbildet spesielt knyttet opp mot e-handel.

Kjell A. Nordstöm
Alexander Dahl
Head of Insight & Analytics hos Elkjøp Nordic

Alexander lærte oss hvordan Elkjøp benytter real-time data fra sine digitale brukere for å forbedre kundeopplevelsen.

Kjell A. Nordstöm
Odd Arne Wallbækken
E-handelssjef i Coop Norge AS

Odd Arne er ansvarlig for utvikling og implementasjon av Coop sin e-handelsstrategi. Odd Arne har også lang erfaring fra Elkjøp der han var eCommece Director for Nord-Europa.

Kjell A. Nordstöm
Thomas Brændengen
Interaktivsjef i Inmeta

Thomas oppsummerte The Future of Business 2016.