The Future of Business 2015

På The Future of Business 2015 kunne du møte 400 deltakere fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, USA, Nederland, Litauen og Tyskland. De representerte bl.a Elkjøp Nordic, Komplett, Ark, Varner-gruppen, Netthandelen Holding, Schibsted, Kolonial.no, Expert, Inkman, XXL og DNB.

31 utstillere inkl EPiServer, PayPal, Geta, Lager & Industrisystemer, Bring, PostNord, Fanbooster, Epinova, Convert og Mystore. Prisutdeling med 5 priser på kvelden med middag og underholdning fra bl.a Alejandro Fuentes.

Brian Solis (US)
Verdenskjent futurist og Analytiker i Altimeter Group

Brian Solis er digital analytiker, antropolog og futurist. Solis er en globalt anerkjent foredragsholder og forfatter. Regnes som en av de mest kunnskapsrike innen digital transformasjon, disruptiv teknologi og hans blogg Briansolis.com er blant verdens mest leste business-blogger.

Wijnand Jongen (NL)
Leder i E-commerce Europe

Nederlandske Wijnand Jongen leder Ecommerce Europe som er paraplyorganisasjon for mer enn 15 interesseorganisasjoner i hele Europa og deres mer enn 5000 nettbutikker. Grunnla i 2008 ehandelskonferansen Global Ecommerce Summit.

Bryan Eisenberg (US)
Guru innen brukeropplevelse

En av verdens fremste innen brukeropplevelse og konverteringsoptimering på nett. Har skrevet flere fagbøker som har blitt internasjonale bestselgere. Har tidligere vært keynote speaker for Shop.org, Direct Marketing Association, E-consultancy, Microsoft mfl.

Mikael Wintzell (SE)
CEO i Wellstreet, før salgsdirektør i Klarna

Mikael har lang erfaring med europeisk betalingsindustri. Før han kom til Klarna, grunnla Mikael en rekke selskaper innen detaljhandel og betalingsbransjen. Den siste tiden har Mikael fokusert mye på utvidelse for Klarna internasjonalt, særlig på det store tyske markedet.

Even Heggernes (NO)
Nordisk sjef i Airbnb

Even Heggernes ledet Airbnb sin satsing i Norden og Nederland. Han kom til The Future of Business for å snakke om den nye deleøkonomien og hvordan Airbnb har utnyttet den nye trenden der vi deler og låner produkter og tjenester av hverandre i stedet for å eie.

Benjamin Gundgaard (DK)
E-handelsekspert og daglig leder i CustomerSense

Få i Norden kan mer om å selge på nett enn danske Benjamin Gundgaard. Han kommer for å lære deg å utnytte mobiltelefonen bedre i kjøpsprosessen, basert på innsikt og tester han selv har gjort i en rekke internasjonale nettbutikker.

Freddy Sobin (SE)
Konsernsjef i Consortio Fashion Group

En av Sveriges fremste innen ehandel og omnichannel-strategier. Konsernsjef i ehandelsselskapet Consortio Fashion Group som eier nettbutikkene Bubbleroom, Halens og Cellbes. Styreleder i Svensk Digital handel og nettbutikken Outnorth. Styremedlem i Svensk handel.

Marte Klouman (NO)
E-handelssjef i XXL Sport & Villmark

Marte Klouman er omnichannel-ansvarlig hos XXL Sport & Villmark. Tidligere ledet hun Lille Vinkel Sko sin nettsatsing.

Mette Skovgaard Frich (DK)
Retailekspert og forfatter

Danske Mette Skovgaard Frich er ekspert på detajlhandel, globale retailtrender og forbrukeratferd. Hun er forfatter av en rekke artikler og har skrevet boken ”Retail-Renæssance”.

Øyvind Haagensen (NO)
Country Manager i Avensia Norge

Haagensen har jobbet for en rekke store selskaper inkludert Hurtigruten, Elkjøp og XXL.

Rasmus Houlind (DK)
Omnichannel-ekspert og forfatter

Houlind har sin erfaring med omnichannel marketing fra kunder som Tivoli, Flügger, Interflora, Toyota m.fl. Han utgav boken “Hvis det handler om mig, så køber jeg!”.

Hans Petter Nygård Hansen
Hans-Petter Nygård-Hansen (NO)
CEO i KommFrem

Hans-Petter er kommunikasjonsrådgiver, foredragsholder og gründer av kommunikasjonsbyrået KommFrem. Han jobber daglig med å hjelpe bedrifter og ledere med å forstå betydningen og effekten digitaliseringen har på det å drive moderne handel og kommunikasjon i fremtiden.

Hans Petter Nygård Hansen
John Ekman (SE)
"Conversionista"

Ekman kjent som «Conversionista» eller «Mr Konvertering» kommer til Norge 15. juni for å lære deg mer om hvordan du kan selge mer på nett – ved å lære av de fysiske butikkene!

Hans Petter Nygård Hansen
Thomas Bering (DK)
Nordic Head of Performance i Google

Samspill mellom kanaler er krevende. En av de med mest erfaring på dette området i Norden er Thomas Bering som jobber som Head of Performance Nordics i Google.

Hans Petter Nygård Hansen
Eivind Savio (NO)
Fagansvarlig i Neolab by KnowIt

Eivind Savio er fagansvarlig innen digital analyse hos det vel anerkjente byrået Neolab by Knowit. Savio regnes som Norges fremste innen webanalyse. Savio vil avsløre hvorfor kundene forlater nettbutikken din.

Hans Petter Nygård Hansen
Jacob Kildebogaard (DK)
CEO & Partner i Webjuice.dk A/S

Kildebogaard er en av de fremste i Norden innen webanalyse og digital markedsføring. Han har skrevet flere bøker og en populær foredragsholder.

Hans Petter Nygård Hansen
Petter Lindgjerdet (NO)
CEO & Founder i Mytools Digital

Petter Lindgjerdet vil fortelle om Multikanals CRO-strategi og hvordan du kan utnytte innsikt og synergier innad i ditt eget digitale økosystem.

Hans Petter Nygård Hansen
Kristjan Hauksson (IS)
COO i SMFB Engine Oslo

Islandske Hauksson fra SMFB Engine, har hjulpet kunder som NFL, Hotels.com, Vodafone, Dell, Freia og Mills. Skrevet i flere internasjonale publikasjoner og medforfatter av flere bøker om markedsføring. Vant i 2014 «European Search Personality Award».

Hans Petter Nygård Hansen
Jan Lossius
Administrasjonsansvarlig i DrLykke.no

På kort tid har drLykke.no blitt en av Norges raskest voksende nettbutikker, ved hjelp av målbar digital markedsføring og ikke minst sosiale medier.

Hans Petter Nygård Hansen
Frederik Aune Guttormsen
Markedssjef i Netthandelsgruppen

Markedssjefen i Netthandelsgruppen fortalte hvordan de bl.a bygde opp Tights.no til å bli en utfordrer til landets største aktører innen treningssegmentet.

Hans Petter Nygård Hansen
Jake Petersen
CEO i MIINTO

Miinto er en digital markedsplass der hundrevis av frittstående fysiske butikker selger moteklær gjennom en felles nettside. Miinto finnes i Danmark, Norge, Sverige, Danmark, Nederland og Spania.

Hans Petter Nygård Hansen
Maria Ebbestad
Nettredaktør og presseansvarlig i Kondomeriet

Kåret til “Årets Nettredaktør” i 2012. Har hovedansvaret for Kondomeriets arbeid i sosiale medier og er selskapets pressetalskvinne. På fritiden driver hun reisebloggen Reisetid som var finalist i “Årets reiseblogg 2014”.

Hans Petter Nygård Hansen
Lise Arvesen
Gründer av Virrevapp.no

Arvesen har 16 års fartstid i et hardt presset tekstilmarked. Lise fortalte om hvorfor og hvordan Virrevapp nå samarbeider med bloggere og deres lesere for å utvikle nye kolleksjoner som er relevante og salgbare.

Hans Petter Nygård Hansen
Johanna Jeppsson
Content Marketing Manager i Elkjøp Nordic.

Jeppsson er Content Optimization Manager i Elkjøp Nordic og deres syv nettbutikker. Jeppsson fortalte hvordan selskapet bruker content for å bygge varemerker hele Norden har et forhold til.

Hans Petter Nygård Hansen
Anders Stensønes
Ansvarlig for digital handel i Apotek1

Anders Stensønes er ansvarlig for digital handel og kunderelasjon i Apotek1, inkl sosiale medier og testing av funksjonalitet knyttet til nettsiden. Det inkluderer ansvar for konvertering og kjøps- og brukeropplevelse på Apotek1.no, inkludert SEO, PPC og webanalyse.

Hans Petter Nygård Hansen
Kenneth Westby
Webmaster / Web Manager i Hi-Fi Klubben

Kenneth har ansvar for utvikling og testing av nettsidene og den digitale kommunikasjonen som gjøres i de ulike kanalene, oppfølging og optimering av eget innhold, samt ekstern annonsering.