Program

The Future of Business skal bidra til å hjelpe bedrifter og ledere til å forstå de store transformasjonene og de teknologiske endringene innenfor moderne handel, og hvordan man skal kunne lykkes med å drive effektiv business i fremtiden.

Foajeen: 08:00-08:40

Registrering, kaffe og te – Mingling i utstillingsområdet

NB: Dørene åpnes ikke før 08:30

SAL A – 08:40-08:45

Åpning av The Future of Business 2017


Geir Ove Pedersen

Ola Hanø

Daglig leder i eHandelsforum

Hans-Petter Nygård Hansen

Hans-Petter Nygård-Hansen

Daglig leder i KommFrem

SAL A – 08:45-09.45

Reinventing leadership for the age of machine intelligence


Mike Walsh

Mike Walsh

The 21st Century Business Designer

SAL A – 09:45-10:45

The Ultra Modern Consumer

Friction free commerce is a shoppers paradise. A profusion of markets, surplus supply, continuous commoditization plus inexpensive or free information sets the scene for todays consumers. Its the customers that call the shots and we are coming close to the theoretical state of perfect competition. We transform the planet into something of a medical bazaar.

In addition to that; we as organisms join forces with the algorithms and create the post-choice society. The algorithms compensate for our bounded rationality and the uninformed, humble and loyal customer who was often bullied by companies become a thing of the past. Welcome to the age of zero transaction costs.​


Kjell A. Nordstöm

Kjell A. Nordström

Professor, forfatter og internasjonal Keynote Speaker

Foajeen – 10:45-11:00

Let's Connect – Kaffe og te

SAL A – 11:00-11:20

Retail Customer Engagement in the Era of Cognitive Commerce


Mike Walsh

James Lovell

European Retail Solutions Executive i IBM Commerce

SAL A – 11:20-12:20

Markedsplassene for fremtiden?

Plattformenes kamp og konkurranse tilspisser seg nasjonalt og internasjonalt, og teknologien åpner for nye muligheter. Hvilke muligheter finnes for din bedrift i Norge, Norden og Europa?


Ole Vinje

11:20-11:40 | ​Fra nettbutikk til Nordens ledende markedsplass

Ole Vinje, Konsernsjef i Komplett Group.


Kenneth Melchior

11:40-12:00 | The Nordic Vision!

Kenneth Melchior, Nordensjef i Zalando.


Ole Vinje

12:00-12:20 | «Kjøp sofa fra sofaen»

Anders Skoe, Adm.dir. i FINN.no.

12:30 – 13:45

Lunsj – Med fagsesjoner – Hva påvirker din forretningsmodell?


Det å drive effektiv og moderne business er avgjørende for å overleve den økende konkurransen, og de kontinuerlig nye teknologiske endringene som skjer i tiden fremover. Ny teknologi vil endre og skape nye forretningsmodeller. Kunstig intelligens og machine learning påvirker allerede mange bedrifter i hvordan de organiserer seg, bygger og utnytter data, utvikler kundeopplevelsen og sikrer effektiv konkurransefordeler i sitt marked.

  • Hvordan påvirker disse endringene dine kunder og din business?
  • Hva påvirker din bedrift og hvordan vil din forretningsmodell endres?
  • Hva er forretningskritisk for deg for å kunne overleve i de neste fem årene?
  • Hvor stor del av din suksess avhenger av ny organisering, god kundeopplevelse, effektiv logistikk og nye algoritmer?
  • Hva er det dine konkurrenter gjør som ikke du har fått med deg?

FORUM – 12:45-13:30

Fra Kjøpmann til kunstig intelligens!

Er ringen sluttet? Kan maskinen skape den gode kundeopplevelsen i hele verdikjeden?

Mike Walsh

Gaute Norderhaug

Leder Utvikling og IT i Tradesolution AS

Se hvordan maskinlæring effektiviserer kvalitetssikringsprosesser og reduserer kostnader i Tradesolution.

Ole Vinje

Pål Børseth Hansen

Forretningsutvikler i Inmeta

Inmeta er et av de ledende miljøene på maskinlæring i Norge og vil vise eksempler på hvordan maskinlæring er tatt i bruk på ulike fagområder og hvordan man kan nyttiggjøre teknologien innenfor forskjellige kundeløsninger.

SAL B – 12:45-13:30

Framtidens e-handel

Salg og handel endrer seg raskere enn noensinne takket være ny teknologi og endringer i forbrukeratferd. Hvem er dine fremtidige kunder? Vi har samlet et knippe eksperter innen ulike fagområder for å diskutere hvordan e-handel vil endre seg framover. Sørg for at du får vite hva som skal til for å bli klar for fremtiden ved å lytte til denne spennende diskusjonen.

Kenneth Melchior

Moderator: Karl Philip Lund

Kenneth Melchior

Gjest: Fredrik Green

Kenneth Melchior

Gjest: Robert Zwarg

Kenneth Melchior

Gjest: Erik Kulterud

Kenneth Melchior

Gjest: Haider Abdo

BLÅSALEN – 12:45-13:30

Netthandel + Logistikk = Smerte

Ole Vinje

Steffen Larvoll

Markeds- og IT-sjef i LIS

Hvorfor har logistikk blitt så kritisk for dagens forretningsmodell?Få med deg de siste trendene innenfor logistikk krydret med konkrete tips og råd du kan starte med i morgen!

13:45 – 14:15

Fagsesjoner – Moderne handel


SAL B – 13:45-14:15

The Future of Marketing

Geir Ove Pedersen

Geir Ove Pedersen

Viral Snapshat Influencer & Strategist

SAL D – 13:45-14:15

Omni-channel within reach

Kenneth Melchior

Emil Eriksson

Commercial Product Manager i APSIS

For many omni-channel is the Shangri-La/Holy grail of commerce/retail, it is highly sought after but truly attained only by a few. We are going to take you on a journey and show you how to reach/find your Shangri-La/Holy grail but also show you that taking baby steps can also provide great results.

FORUM – 13:45-14:15

Apotek 1's digital journey

Kenneth Melchior

Charlotte Borg

CMO i Theilgaard Mortensen

At this session you will get insight into how Apotek1 has been on an interesting journey regarding handling online sales both for B2C and B2B customers in a market that is constantly changing. How Apotek 1 has implement their IBM Watson Commerce solution and what strategic advice is given regarding e-commerce.

Foajeen – 14:15-14:30

Let's Connect – Kaffe og te

14:30 – 15:15

Fagsesjoner


FORUM – The Future of Content & Commerce

Attract & Engage Customers with Integrated SEO, Social and Content

Lee Odden

Lee Odden

Digital Marketing & PR Strategist


SAL D – Live Business Case on stage!

Marketing Automation & Predictive Analytics for VITA

For første gang live på scenen vil et konkret eksempel bli gjennomgått, analysert og tall bli presentert med mulige resultater direkte på scenen.

Tall og data vil bli delt, analysert samt at de økonomiske mulighetene og potensialene som ligger i Marketing Automation og Predictive Analytics vil komme frem.

Lær av et konkret case med tall fra VITA og gjennomgang av metode hvor du kan stille spørsmål direkte til ekspert og kunde.

Bli klokere når VITAs Head of Ecommerce and Omnichannal, Torkel Johannesen i selskap med Rasmus Houlind, Chief Strategy Officer i Agillic sammen be regner potensialet for VITA live på scenen, så alle kan følge med.

Dette har, som vi vet om, aldre skjedd tidligere, og alle som jobber med CRM, Marketing Automation, Analyse, kommunikasjon og markedsføring bør finne denne sesjonen interessant.

Rasmus Houlind

Sune P. Børsen

Head of Product, Armstrong One & Strategic Advisor, Agillic.

Rasmus Houlind

Rasmus Houlind

Chief Strategy Officer i Agillic, og Co-Founder i Omnichannel Institute.

Lee Odden

Torkel Johannessen

Head of E-commerce & Omnichannel, Cosmetic Group/VITA AS.


SAL B – 360 graders Fremtidsanalyse

Hvordan ser retail, arbeidsliv, marketing & kommunikasjon ut i fremtiden

Louise Byg Kongsholm

Louise Byg Kongsholm

Scandinavian Retail Institute

Foajeen – 15:15-15:30

Let's Connect – Kaffe og te

SAL A – 15:30-16:30

Designing your business for the 21st century


Mike Walsh

Mike Walsh

The 21st Century Business Designer

16:30

Avslutning av konferansedagen


Hans Petter Nygård Hansen

Hans-Petter Nygård-Hansen

Foajeen – 16:30-18:00

Mingling i utstillingsområdet. Baren åpnes, DJ spiller og det vil serveres pølser og minihamburgere!

17:15 – 19:00

EXECUTIVE SEMINAR:

The Networked Society, Urban Express and the Art of Making Money


We live in a Matrix. A there dimensional matrix of extremely fundamental and powerful forces set the scene for politics, business as well as our private lives. Globalization of the capitalist system, the fastest urbanization in human history and a digitization that feels no limits, form the paradigm of today and tomorrow.

We are bound for a future of more of everything … on an express train. Making money in a capitalist system requires market imperfections. We call these flaws competitive advantages or temporary monopolies. The principle has been the same ever since the dawn of the capitalist idea. However, the matrix of today and tomorrow shortens the life expectance of any innovation or business endeavor.

Prepare yourself for the system of tomorrow: Innovism.

Kjell A. Nordstöm

Kjell A. Nordström

Foajeen – 19:00-20:00

Registrering til festmiddag, utstilling, faglig mingling og litt servering

SAL B – 20:00-21:30

Festmiddag og prisutdeling